Sunday, January 16, 2011

Любомир Иванов

Любомир Иванов


Подготовка 2011 – Тренировка за крака

Posted: 16 Jan 2011 01:35 AM PST

Тренировката за крака винаги е била по-специален пиедестал за мен спрямо останалите тренировки. Интензивната тренировка за крака е истинско предизвикателство за всеки, който иска да развие размер и сепарация в бедрата. Защо? Защото бедрата съставляват половината от мускулната маса на тялото, включващи най-големите мускулни групи. Те изискват много енергиен ресурс и кислород, за да ги натоварите с интензивност, достатъчна да стимулирате развитието им. Нещо нормално е да дишате една минута като риба на сухо след серия изтощителен клек. Подобно нещо няма да ви се случи след серия бицепсово сгъване например.

Интензивната тренировка за бедра стимулира много повече метаболизма и секрецията на анаболни хормони, от която и да е друга тренировка. Затова казвам, ако искате големи ръце -- клякайте!

През годините винаги съм подхождал с голямо уважение към тренировката за крака. Ако съм недоспал, недоял или недостатъчно концентриран предпочитам да я пропусна, отколкото да я проваля. Дали това или благодарение на добра генетика бедрата ми започнаха да превъзхождат очевидно горната част на тялото, която създаде дисбаланс във физиката ми. Затова през последните няколко години смених подхода радикално. В период за маса тренирам бедрата поддържащо -- те нямат нужда от повече обем, още повече че съм изпълнил категорията си в класическия културизъм откъм килограми. Така също съхранявам повече енергия, която да вложа в тренировката на останалите мускулни групи.  Но когато дойде време за релеф и искам да покажа и последната фибра увеличавам обема и плътността на тренировката. Увеличеният обем постигам не чрез добавянето на повече серии, а на повече упражнения. Така атакувам мускулите на бедрата от различни ъгли, за да обработя всяка зона и тя се сепарира от останалите.

В следващото видео ще видите вчерашната ми тренировка за крака. Заснети са единствено работните серии. За момента съм включил единствено разтоварващи серии за някои от упражненията, но с наближаване на датата на състезанието ще добавя още упражнения, които ще комбинирам с останалите в суперсерии и смесени серии.

 

No comments:

hit counter