Monday, December 13, 2010

مرحبا بك معنا فى منتداك يا malakabuelsoud

مرحبا بك معنا فى منتداك يا malakabuelsoud

Link to منتديات كل العلوم

مرحبا بك معنا فى منتداك يا malakabuelsoud

Posted: 13 Dec 2010 12:02 AM PST


عاوز أحلى ترحيب انا malakabuelsoud نورت منتديات كل العلوم
شرفنا البوم بالانضمام الى اسرتنا كل العلوم
malakabuelsoud

انا اسمى malakabuelsoud أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم

اداره المنتدى


lvpfh f; lukh tn lkj]h; dh malakabuelsoud

مرحبا بك معنا فى منتداك يا abomosa

Posted: 12 Dec 2010 11:29 PM PST


عاوز أحلى ترحيب انا abomosa نورت منتديات كل العلوم
شرفنا البوم بالانضمام الى اسرتنا كل العلوم
abomosa

انا اسمى abomosa أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم

اداره المنتدى


lvpfh f; lukh tn lkj]h; dh abomosa

السلام عليكم يامنتديات كل العلوم انا اسمى سعد_يوسف

Posted: 12 Dec 2010 08:22 PM PST


شرفنا البوم بالانضمام الى اسرتنا كل العلوم
سعد_يوسف
اهلا وسهلا بك سعد_يوسف نتمنى ان تكون مستمتع معنا وتكون عضو فاعل مع باقى الاخوه وتسرنا مشاركاتك معنا


انا اسمى سعد_يوسف أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم

سعد_يوسف


hgsghl ugd;l dhlkj]dhj ;g hgug,l hkh hsln su]_d,st

مرحبا بك معنا فى منتداك يا أيمن نور

Posted: 12 Dec 2010 08:16 PM PST


اهلا وسهلا بك أيمن نور نتمنى ان تكون مستمتع معنا
ونقدر نفيدك بكل ماهو جديد

انا اسمى أيمن نور أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم
اداره المنتدى

عاوز ترحيب جامد اوى انا اسمى أيمن نور


lvpfh f; lukh tn lkj]h; dh Hdlk k,v

مرحبا ياشباب انا اسمى هشام روم عاوز ترحيب جامد اوى

Posted: 12 Dec 2010 08:15 PM PST


شرفنا البوم بالانضمام الى اسرتنا كل العلوم
هشام روم
اهلا وسهلا بك هشام روم نتمنى ان تكون مستمتع معنا وتكون عضو فاعل مع باقى الاخوه وتسرنا مشاركاتك معنا


انا اسمى هشام روم أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم

هشام روم


lvpfh dhafhf hkh hsln iahl v,l uh,. jvpdf [hl]

عاوز أحلى ترحيب انا هيمتولى نورت منتديات كل العلوم

Posted: 12 Dec 2010 04:44 PM PST


عاوز أحلى ترحيب انا هيمتولى نورت منتديات كل العلوم
شرفنا البوم بالانضمام الى اسرتنا كل العلوم
هيمتولى

انا اسمى هيمتولى أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم

اداره المنتدى


uh,. Hpgn jvpdf hkh idlj,gn k,vj lkj]dhj ;g hgug,l

عاوز أحلى ترحيب انا the teacher نورت منتديات كل العلوم

Posted: 12 Dec 2010 04:40 PM PST


اهلا وسهلا بك the teacher


شكرا على تسجيلك معنا
نتمنى ان تستفاد من المنتدى
ونرجو منك التفاعل

انا اسمى the teacher أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم

the teacher


uh,. Hpgn jvpdf hkh the teacher k,vj lkj]dhj ;g hgug,l

السلام عليكم يامنتديات كل العلوم انا اسمى ناصر ناصر

Posted: 12 Dec 2010 03:53 PM PST


اهلا وسهلا بك ناصر ناصر نتمنى ان تكون مستمتع معنا
ونقدر نفيدك بكل ماهو جديد

انا اسمى ناصر ناصر أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم
اداره المنتدى

عاوز ترحيب جامد اوى انا اسمى ناصر ناصر


hgsghl ugd;l dhlkj]dhj ;g hgug,l hkh hsln khwv

مرحبا ياشباب انا اسمى om_abod2002 عاوز ترحيب جامد اوى

Posted: 12 Dec 2010 03:26 PM PST


عاوز أحلى ترحيب انا om_abod2002 نورت منتديات كل العلوم
شرفنا البوم بالانضمام الى اسرتنا كل العلوم
om_abod2002

انا اسمى om_abod2002 أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم

اداره المنتدى


lvpfh dhafhf hkh hsln om_abod2002 uh,. jvpdf [hl]

السلام عليكم يامنتديات كل العلوم انا اسمى عز الرجال

Posted: 12 Dec 2010 02:49 PM PST


اهلا وسهلا بك عز الرجال


شكرا على تسجيلك معنا
نتمنى ان تستفاد من المنتدى
ونرجو منك التفاعل

انا اسمى عز الرجال أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم

عز الرجال


hgsghl ugd;l dhlkj]dhj ;g hgug,l hkh hsln u. hgv[hg

مرحبا بك معنا فى منتداك يا رضا مصطفى

Posted: 12 Dec 2010 02:41 PM PST


اهلا وسهلا بك رضا مصطفى نتمنى ان تكون مستمتع معنا
ونقدر نفيدك بكل ماهو جديد

انا اسمى رضا مصطفى أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم
اداره المنتدى

عاوز ترحيب جامد اوى انا اسمى رضا مصطفى


lvpfh f; lukh tn lkj]h; dh vqh lw'tn

عاوز أحلى ترحيب انا محمد حسين نورت منتديات كل العلوم

Posted: 12 Dec 2010 02:22 PM PST


اهلا وسهلا بك محمد حسين نتمنى ان تكون مستمتع معنا
ونقدر نفيدك بكل ماهو جديد

انا اسمى محمد حسين أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم
اداره المنتدى

عاوز ترحيب جامد اوى انا اسمى محمد حسين


uh,. Hpgn jvpdf hkh lpl] psdk k,vj lkj]dhj ;g hgug,l

مرحبا ياشباب انا اسمى محمد عطية الشرقاوى عاوز ترحيب جامد اوى

Posted: 12 Dec 2010 02:21 PM PST


اهلا وسهلا بك محمد عطية الشرقاوى


شكرا على تسجيلك معنا
نتمنى ان تستفاد من المنتدى
ونرجو منك التفاعل

انا اسمى محمد عطية الشرقاوى أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم

محمد عطية الشرقاوى


lvpfh dhafhf hkh hsln lpl] u'dm hgavrh,n uh,. jvpdf [hl]

هل تعلم ان بعضنا يشرب الخمر يوميا ؟؟؟

Posted: 12 Dec 2010 02:08 PM PST


[
هل تعلم ان بعضنا يشرب الخمر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يوميا ؟؟؟


المعلومات التي ستقرؤونها صحيحة 100% بدون غش او خديعة

تعرفون شو يعني دايت بيبسى..أو دايت

كوكاكولا... أو..السكر الصناعي في الشاي والقهوة..؟

اكيد في بالكم انه حاجة

للرجيم... علشان الواحد ما يسمن أو علشان الناس اللي ممنوع عليهم السكراصحاب مرض السكري..

باختصار هذا النوع من الدايت علشان الصحه....

للاسف إن

المصنعين يستخدمون ارخص نوع من انواع السكر الاصطناعي

وهو الاسبرتيم

يعني

اتخيلوا, انا نشرب هذه المشروبات الخاليه من السكر علشان صحتنا..

لكن للاسف

هذي المادة تقتلنا على البطيء...و اكبر مصيبة اننا لما نشربه...نشرب خمر و نحن ما عارفين!!!!

و ازيدكم من الشعر بيت إن هذه المادة إذا تشرب منها نصف علبة باليوم...

بدلا ما تخليكم رشيقين تخليكم اسمن من الاول ب 36.6%

أول ما عرفت هذه المعلومة كانت من خبيرة في مستشفى في

بريطانيا..

كانت بس تنصحنا ان لا

نشرب اي مشروب يحتوي على مادة الاسبرتيم قبل الامتحان...

لانه يؤثر على كل جسم الأنسان و خاصة الدماغ..

لأنه يفقد الواحد تركيزه في الامتحان و مع العلم انه

في بريطانيا 98% من الشباب يشربون مشروبات غازية و اكثرهم يشربون دايت...وكانت تخبرنا عن اضرار هذا السكر الاصطناعي كانت تقول لنا...

ان اي مشروب غازي خالي من السكر..يحتوي على سكر صناعي....اسمه اسبر تيم..asprtame

... و مع العلم إن هذا السكر الصناعي هو اخطر نوع من انواع

السكر الصناعي...لأنه يدخل في جسم الانسان و يتحول الى ثلاث

مواد و من ضمنهم مادة

الميثانول Methanol وهي سموم تتكون في جسم الانسان

و الميثانول هو كحول او بمعنى أدق هو الخمر والعياذ بالله

هذا يعني ان الخمر يدخل في اجسامنا و نحن ما نعرف!!

الاسبرتيم يسبب أمراض كثيرة..و منها مرض الذئبة الحمراء و فقدان الذاكرة و امراض جينية.

والله إن هذه المعلومات 100%..صحيحة

وبدأت انشر المعلومه..اللهم إني قد بلغت اللهم فاشهد... إذا في اي احد اضطر انه يستخدم سكر اصطناعي أصحاب مرض السكري مثلا...أحسن انه يستخدم سكر
نباتي


وهذا رد الدكتورة سما

صبآح الخير ..

موضوع مهم جدا ومفيد ..
المهم أنا حبيت أتأكد أكثر لأن بعض الدراسات للأسف تكون غير صحيحة ..
بحثت عن المادة نفسها ... والنتائج كالتالي ..

تعريف الاسبرتم ..
an artificial sweetener made from aspartic acid; used as a calorie-free sweetener

فيما معناه .. انه محلّي صناعي مصنوع من حمض الاسبارتك ..
ويستعمل كمحلّي خالي من السعرات الحرارية ..

- نتائج هضم الاسبرتم .
طبعا المقالات اللي ظهرت لي كبيرة جدا .. وانا بكتب الملخص ..


* الاسبرتم بعد ما ينهضم في الجسم يتحول الى [ ميثانول , اسبارتك اسيد , فينايل الانين ]


* الميثانول يتحول بعد الهضم إلى [ فورم ألدهايد , فورميت ]
* الفورميت يسبب [ العمى + يضر عملية الهضم ] ..
* كميات كبيرة من الاسبارتك أسيد [ تسبب تلف لخلايا الدماغ ] ..



ig jugl hk fuqkh davf hgolv d,ldh ???

السلام عليكم يامنتديات كل العلوم انا اسمى mr abdo

Posted: 12 Dec 2010 01:51 PM PST


اهلا وسهلا بك mr abdo نتمنى ان تكون مستمتع معنا
ونقدر نفيدك بكل ماهو جديد

انا اسمى mr abdo أرجوا ان اكون عضوا فعال فى منتديات كل العلوم واتمنى ان اكون ابن من ابناء المنتدي الغالى منتديات كل العلوم
اداره المنتدى

عاوز ترحيب جامد اوى انا اسمى mr abdo


hgsghl ugd;l dhlkj]dhj ;g hgug,l hkh hsln mr abdo

No comments:

hit counter